Re: [Czuwaj] Pobudka !!! / Nowy numer Pobudki (19) już jest!

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 21 Lis 2008, 08:36:21 CET

W dniu 21 listopada 2008 06:41 użytkownik Sławomir Waś
<slawek w wasie.pl> napisał:

> Niestety wiekszości ludzi wydaje sie, że to lepiej jak rząd ich okradnie, a
> potem da jakis zasiłek czy emeryturkę pomostową. Im sie wydaje, że tak jest
> bezpieczniej. Po prostu nigdy nie mieli okazji dysponować swoimi faktycznymi
> dochodami bez potrąconych zusów i podatków. Więc nawet nie potrafia sobie
> wyobrazic jak by to było.

Słuchajcie, świetnie, okazuje się, że w naszej "postkomunistycznej"
organizacji mamy jednak pełno liberałów gospodarczych :) (oprócz
s00hego hue hue)

To dobrze wrózy wychowaniu dzieciaków.

A żeby wrócić na tematy harcerskiej - zawsze zastanawiałem się
(abstrahując od osi wartości) gdzie na osi ekonomicznej jest skauting
(harcerstwo). Może rzeczywiście jest ponadosiowy?

Z jednej strony mocno po stronie pracy własnymi rękoma, dochodzenia do
wszystkiego samemu itp. To o czym mówimy. Z drugiej - szeroka pomoc
biednym, wyrównywanie klas itp. Więcy wydawałoby się że trochę w
strone koncepcji socjalnych. Jednak chyba w naszej myśli przewodniej
nie ma zapisane nic że powinniśmy popierać gdy robią to urzędnicy
państwowi, więc chyba jest ok....

I jeszcze jedno - patrząc zupełnie z punktu widzenia organizacji (a ie
ruchu! :D ) to lepiej takiemu harcerstwu przy gospodarce centralnej.
Bo i kasy więcej... ;)