[Czuwaj] OT - Podatki i bieda

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pią, 21 Lis 2008, 13:55:39 CET

----- Original Message -----
From: <greegors w icpnet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, November 21, 2008 12:31 PM
Subject: Re: [Czuwaj] OT - Podatki i bieda

> Błagam
> synonimem
> znacznie
>>

> Chyba żartujesz.
>
> Z góry zastrzegam, że jestem przeciwnikiem komunizmu i nie mam do PRl
> cienia sympatii ani nostalgi.
> Ale jestem z dokładnie tego samego rocznika i pamiętam chyba jakiś inny
> socjalizm. . Wychowałem się w typowym blokowisku PRL-owskim, gdzie
> mieszkali ludzie z róznych zawodów, z róznym poziomem wykształcenia. od
> lekarza i inżyniera do sprzątaczki, niewielka grupa marginesu. Nie było
> [...]

No to ja znam chyba inny PRL
ale to opewnie dlatego  że urodziłem się w 1961 roku ;-))
Chyba pamietam, dość dobrze, realia PRL poczawszy
od  "późnego Gomółkę", przez "wczesnego Gierka", itd.

"Grupa 2) " była, mimo pozorów "urawniłowki",
dość mocno zróżnicowana.
Zarówno w miastach jak i na wsiach.

Z obozów, zarówno w górach jak i "na północy"
 (oraz z wizyt u dalszej rodziny)  jeszcze z 1 poł.lat 80-tych,
pamietam dzieci wiejskie, chodzące boso, "na okragło".
Nie dlatego że było goraco, a dlatego że miały jedynie po 1 parze obuwia.

Z wczesniejszych okresów pamietam dzieci z kolonii "oświatowych"
które przyjeżdzały z PUSTĄ walizką pożyczoną od sąsiadów.
Powiesz, ale jednak wyjeżdzały na kolonie. Tak, te tak.
Ale inne, z tych samych powodów, jednak nie wyjeżdzały.
Podobnie jak ich rodzice.

Dzięki pracowitosci i aktywnosci rodziców , oni sami i nasza rodzina
wyrwali się z "kręgu wykluczenia". Tak w końcu lat 60-tych,
mimo "łatek":  "AK-owca" oraz "córki reakcyjnego ludowca".
Pewnie uznasz że to "inna bajka". Może....
Ale wiele innych znanych mi rodzin, tkwiło w tym wykluczeniu
jeszcze długo, a niektóre "do końca".

Dlatego bazujac na swoich, być moze subiektywnych, wspomnieniach
pozwolę sobie nie zgodzić się z Twoim ostatnim zdaniem.

Pozdrawiam
Czesław