[Czuwaj] Projekt starszoharcerski czyli jak pracować z narzędziem , z którym wielu nie po drodze...

Katarzyna Delążek kasia w wawrzyszew.net
Pon, 6 Paź 2008, 22:34:19 CEST

Jak w temacie drogie druhowstwo.
Od tego roku prowadzę drużynę straszoharcerską i choć ukończyłam odpowiednie
kursy, mam duże doświadczenie instruktorskie, to nie wiem jak się za to
zabrać. Dla wielu jest to coś sztucznego, bo jak sprawić, aby sami harcerze
nagle chcieli realizować projekt? Przecież ich nie zmuszę. Oni są aktywni i
zrobią bardzo wiele, ale to są pomysły kadry...
Wydaje mi się, że nawet ''Ci na górze", którzy ten projet wymyślili nie mają
na niego praktycznych pomysłów i rad. Nie piszę więc tego, aby rozpoczynać
dyskusji nad niedoskonałością tego narzędzia lub rozwijaniem jego
idealistycznych zysków. Żywię jednak małą nadzieję, że  może ktoś z was
(drużynowi - Ci najważniejsi w naszej organizacji) próbował go wdrożyć i
sterować tak, że wyszło to bardziej naturalnie, mniej od kadry? Może
słyszeliście o takiej drużynie, w której to działa?
Liczę, że pojawią się praktyczne rady.

pwd. Katarzyna Delążek
56 WDS 'Ignis'