[Czuwaj] Re: nowa osoba w GK

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Śro, 3 Wrz 2008, 12:13:32 CEST

W dniu 3 września 2008 12:08 użytkownik Janusz Sikorski
<jsikorski w wp.pl> napisał:

> Michał choćbyś nie wiem jak zaklinał rzeczywistość to jest jak jest. W wielu
> miejscach różną działalność ciągną pasjonaci i robią to od wielu lat. I co ?
> Jesli się nie wpisują w Twoją wizję harcerstwa to należy im tego zabronić ?
> Czy też należy im od czasu do czasu podziękować za to co robią i zmotywować
> do dalszej pracy ?
> Harcerstwo to coś więcej niż wychowawcza organizacja dzieci i młodzierzy.
> Harcerstwo dla wielu ludzi nie kończy się w wieku 25 lat. I niekoniecznie
> muszą być instruktorami. Takim przykładem wiecznego harcerza może być prof
> [...]

"1.	Misją ZHP jest wychowywanie młodego człowieka, czyli wspieranie go
we wszechstronnym rozwoju i kształtowaniu charakteru przez stawianie
wyzwań."

Tylko tyle i aż tyle.
Harcerstwo nie jest organizacją dla ludzi dorosłych. Ludzie dorośli są
dla harcerstwa.
Harcerstwo jest organizacją istniejącą dla młodych ludzi. Ludzie
dorośli w taki czy inny sposób pracują w niej (wolontariacko lub też
nie) na rzecz młodych ludzi.

A to że się przy tym realizują to inna sprawa. NIE DLA NICH ISTNIEJE HARCERSTWO.