[Czuwaj] Nowa osoba w GK

harclot harclot w poczta.onet.pl
Czw, 4 Wrz 2008, 09:19:50 CEST

----- Original Message -----
From: "Marcin Wojtczak" <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, September 04, 2008 9:05 AM
Subject: Re: [Czuwaj] Nowa osoba w GK

> Ale z obecną rzeczywistością powinniśmy się zmierzyć my, a tym czasem
> udajemy, że od 70 lat nic się nie zmieniło
> A jak ktoś sie probuje mierzyć to zaraz słychać, że to już nie jest
> harcerstwo tylko "bezideowe organizowanie dzieciom czasu wolnego"

Jeżeli jest bez idei to jest bezideowe.

> Statut z roku 1991 oddawał władzę nad ZHP drużynowym, wierzę, że gdyby ten
> stan utrzymał się co najmniej kilka lat to i ludzie i rozwiązania by się
> znalazły. Tymczasem o ze zjazdu na zjazd rola drużynowych w zarządzaniu
> ZHP jest ograniczana na rzecz betonu.

A słyszałeś o jakiś konkretnych propozycjach zmiany tego
choćby przez przyznanie czynnego prawa wyborczego
wyłącznie druzynowym (szefom p.j.o.) ?

> Obecnie dorasta pokolenie instruktorów urodzone po roku 1989
> Traktowanie wydarzeń sprzed 15-20 lat jako usprawiedliwienia obecnego
> marazmu jest zwykła dziecianiadą.
> To mi przypomina tłumaczenie sie pijaka: ojciec pił, matka piła, to i ja
> będę pił do końca życia, miałem trudne dzieciństwo i musicie to zrozumieć.

A po czyimi "skrzydłami" oni dorastali ?
Oczywiscie że nie jest to całkowitym usprawiedliwieniem
ale zapominanie o tym też jest "zwykłą dziecinadą".

Jedno drugiego nie wyklucza.

Czesław