[Czuwaj] Nowa osoba w GK

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pią, 5 Wrz 2008, 11:15:41 CEST

----- Original Message -----
From: <majcin w autograf.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, September 04, 2008 1:17 PM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] Nowa osoba w GK

> Twojego optymizmu nie podziela jakieś 100000 ludzi, którzy w ciągu dekady
opuścili ZHP
> Gdyby pod względem organizacyjnym i materialnym było lepiej to obecnie
czytalibyśmy o realizowanych projektach i inwestycjach, a nie o długach i
wyprzedaży majątku w podejrzanych okolicznościach. Jeśli w tych dwu
obszarach się nie poprawiło, to w czym jest znacząca lepiej?

Optymizm nie wyklucza pesymizmu. Rzeczpospolita w czasach stanisławowskich
się reformowała, (Sejm 4-letni etc.)
a jednak ulegała rozbiorom i w końcu upadła. Tak może być i z ZHP.

przyczynę obecnych niepowodzeń, to należy od razu zrobić rachunek sumienia
co zrobiliśmy, aby je przezwyciężyć, a ja odnoszę wrażenie, że nie
zrobiliśmy nic, ale mamy wygodny argument, żeby tłumaczyć obecne
niepowodzenia.

Tylko co oznacza w tym momencie "my"?
Za co ja się mam poczuwać do odpowiedzialności (powinienem na pewno za
szczep i drużynę, może po częsci za hufiec, ale wyżej we władzach nigdzie
nie byłem). Za co ma robić rachunek sumienia wspomniany przez Ciebie
19-letni drużynowy? Zresztą nie widzę sensu ciągnięcia tego wątku, bo są
bardziej konstruktywne tematy.

pozdr
GS