Re: [Czuwaj] niech żyje DEMOKRACJA ??

Michał Szyndel szyndel w gmail.com
Pon, 15 Wrz 2008, 12:03:01 CEST

2008/9/15 Marabut <marabut w inetia.pl>:
> Nigdzie nie napisałem, że nie rozumiem.
> Tylko pytam, żeby dowiedzieć się jak jest.
> A w szczególności jaki jest bilans.
> To, że wędrownicy sobie chwalą to bardzo miłe.
> Nie mniej opinia wychowanków co do efektów wychowania nie musi być
> miarodajna.
> Chyba, że po dwudziestu latach, ale na to mamy jeszcze czas :-)
>
> M-but

Czyli uważasz, że prawie dorośli i dorośli ludzie nie mogą sami
oceniać tego co się z nimi robi?
To nie są dzieci! To są dorośli, świadomi obywatele, mogą wybierać
władze, ba! kandydować do władz. Mogą decydować nie tylko o sobie, ale
też o otaczającym świecie. Ale o tym, czy system demokracji w drużynie
jest dobry nie mogą?

Owszem, pewnie gdzieś zdarzają się złe przypadki. Zawsze tak jest.
Niemniej system jest na tyle przemyślany, że jeżeli w drużynie stosuje
się "podręcznikowe" wędrownictwo (a ta grupa ma na szczęście zapas
literatury) to problemy, o które pytasz nie powinny wystąpić. Ale
trzeba pracować zgodnie z metodyką (a to nowość :P).

Ja osobiście polecam też "Wędrowniczki i wędrownicy" autorstwa Polaszewskich.

pozdrawiam,
hajder