Re: [Czuwaj] ciągłość w szcepie, było: niech żyje DEMOKRACJA ??

Michał Szyndel szyndel w gmail.com
Pon, 15 Wrz 2008, 14:23:22 CEST

2008/9/15 Michał Górecki <g00rek64 w gmail.com>:

Poruszyłeś dwa ważne problemy :)

> W modelu szczepowym (który nota bene uwazam za bardo słuszny) to
> prowadzi do innych problemów. Otóż osoby z danej drużyny harcerskiej
> wcale nie muszą chcieć być razem w jednej drużynie wędrowniczej.
> Szczególnie gdy w hufcu działa kilka z różnycmi profilami czy
> specjalnościami. Te osoby po prosty być może nie mają już ze sobą
> wiele wspólnego. Co wtedy? Przecież zmiana barw (w hufcach szczepami

I taki model uważam za całkowicie słuszny i zrozumiały. Harcerz
starszy przechodząc do wędrowników (o ile chce pozostać w organizacji)
powinien móc całkowicie swobodnie wybrać środowisko wędrownicze wg
swoich upodobań i oczekiwań.

> stojącymi) to niemalże jak Zdrada Narodowa! :)

I tu wychodzi stary jak świat problem. Zupełnie nie myślimy o prymacie
rozwoju młodego człowieka nad naszym widzi mi się. Nie wolno zmieniać
środowiska, bo to zdrada, nie można rozwiązać drużyny, która działa
źle, bo to niszczenie tradycji. I gdzie w tym jest wspieranie młodego
człowieka we wszechstronnym rozwoju?!

pozdrawiam,
hajder