Re: [Czuwaj] niech żyje DEMOKRACJA ??

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pon, 15 Wrz 2008, 15:10:28 CEST

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Skrukwa" <greegors w icpnet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, September 15, 2008 2:03 PM
Subject: Re: [Czuwaj] niech żyje DEMOKRACJA ??

> Czesiu, określ czy piszesz o modelu idealnym, czy o realiach.
> Innymi słowy,
> czy tak jest czy tak powinno (wg Ciebie) być?
> Bo stosowanie czasu teraźniejszego
> i tak oszczędna formułą wypowiedzi tego
> nie ułatwia.

Tak powinno wg mnie być
(przynajmniej u mnie w hufcu)
I tak takie realia środowisk w których działa system zastępowy.
A skoro u nich działa to liczę że i u mnie, w całym hufcu,
też się to uda zrobić.

> Zastępów 8 osobowych w drużynach 10-11 latków
> realnie w ZHP jest już bardzo mało.
> Zastępy 6-osobowe uchodzą dziś za duże.
> Dlaczego tak jest to inna
> sprawa (temat upadku systemu zastępowego
> który był niedawno poruszany na tej
> liście ale jakoś się nie rozwinął)

I o to własnie chodzi !

> * * *
> Przyjaźnie się pogłębiają, ale też się osłabiają. Niekoniecznie ludzie z
> którymi się zna "od piaskownicy" i było się w zastępie harcerskim, są
> ludźmi
> z którymi człowiek się przyjaźni mając lat powiedzmy 16 i ma z nimi
> wspólne
> zainteresowania albo chce realizować wspólne przedsięwzięcia.

Albo źle napisałem albo źle zrozumiałeś
Piszac o pogłębianiu miałem na mysli że
przyjaźnie w wieku 16-17-lat mają
zazwyczaj "głębszy" charakter niz to
co zwykło nazywać się przyjaźniami w 10-11-lat

Czesław