Re: [Czuwaj] ciągłość w szcepie, było: niech żyje DEMOKRACJA ??

Michał Górecki g00rek64 w gmail.com
Pon, 15 Wrz 2008, 18:11:01 CEST

W dniu 15 września 2008 17:28 użytkownik Marabut <marabut w inetia.pl> napisał:
> To wszystko nie jest takie proste.
> A przede wszystkim, nie jest tak, że wypuszczamy w świat tylko silne jednostki.
> Nie chciałbym moich wypowiedzi sprowadzić tylko do spotkań po latach, a raczej do próby znalezienia odpowiedzi jak utrwalać efekty wychowania harcerskiego.
> Jednak forma listy dyskusyjnej uniemożliwia (a przynajmniej ja nie potrafię) przedstawienie w sposób spójny problemu, który zaczął się zresztą od metodyki wędrowniczej, a konkretnie od systemowego "wygaszania" roli wodzów, które uważam za szkodliwe.
> [...]

A ja dziękuję za dyskusję. Lubię głosy pokazujące że można się pięknie
różnić. Pokazują one też, że podział na ZHP i ZHR nie jest jakimś tam
podziałem wynikającym ze złej woli, tylko po prostu usankcjonowaniem
różnych pomysłów na skauting. Nasza rzeka płynie obok waszej, co
zmienia faktu że nasza rozlewa się strasznie szeroko, czasami
wpływając na waszą, ba, czasami posiadając starorzecza ze zgniłą,
śmierdzącą wodą (choć niby uregulowane betonowymi brzegami ;)))))