[Czuwaj] Re: Re: ciągłość w szcepie, było: niech żyje DEMOKRACJA ??

Iza Staszczyszyn endrea w wp.pl
Pon, 15 Wrz 2008, 18:39:28 CEST

A ja widzę, że dyskusja doszła dokładnie do problemu który już
sygnalizowałem. Harcerstwo dorosłe, to co było PO harcerstwie w ZHP. Kręgi
Puszczańskie i inne formy pracy dorosłych ludzi pracujących dla dobra
społeczności lokalnych i państwa. Ale tu właśnie wychodzi takie a nie inne
widzenie harcerstwa...
Muszę przyznać, że to co pisał Marabut jest mi dość bliskie.

Jeśli natomiast chodzi o szczepy to trzeba wziąć pod uwagę, że pomimo
wspólnej nazwy to bywają to zupełnie różne twory. Czasem pod nazwą szczep
pracuje coś co przed wojną nazywane było dużą drużyną, podobnie jak w
metodyce wodniaków opisanej przez bodajże druha Krawczyka a czasem twory
będące właściwie związkiem drużyn a bywają rówież szczepy leśne pracujące
sposobem opracowanym przez druha Wyrwalskiego. W każdym z tych tworów rola
wędrowników jest zupełnie różna, stąd też wynikają różnice w ich
codziennej pracy i punktach widzenia...

sikor