[Czuwaj] Podzwonne reformy mundurowej.

Michał Szyndel szyndel w gmail.com
Śro, 17 Wrz 2008, 09:32:33 CEST

2008/9/17 admiral <admiral w pomaranczarnia.org>:

> <cytat kto="Rafał Suchocki">

> Niezaleznie od oceny pracy zespolu g00rka i sposobu zakonczenia tej
> wspolpracy jedna rzecz mnie nurtuje.
> Ja w swoich pogladach ewoluowalem od milosnika militaryzmu, do kompletnego
> liberalizmu mundurowego. Coraz bardziej teraz przekonuje sie, ze za pomoca
> ladnych mundurkow i wytepienia "pstrokacizny" nie zachecimy mlodych ludzi
> do zostania harcerzami. Nie chodzi mi o likwidacje calkowita, ale o
> ograniczenie do minimum tego, co druzyna "musi" nosic. Sa grupy mlodych
> ludzi, ktorzy wlasnie przezywaja okres fascynacji mundurem i cala ta
> [...]

Eeeeeeeeeeeeeeee... nie?
W organizacjach skautowych (np. we Francji, Holandii) jet całkowita
dowolność sposobu noszenia munduru i tego co się na nim ma. Można
nawet mieć kieszenie od spodni naszyte (autentyk!).
Ale - ideą munduru jest jakaś tam jednolitość, u nich przejawia się w
kolorze i formie koszuli i kilku wspólnych dla wszystkich skautów
plakietkach.
U nas problem jest inny-mamy tak silnie zakorzeniony rekonstrukcjonizm
historyczny, że każda okazja do noszenia czegokolwiek będzie
skwapliwie wykorzystana. I wyglądalibyśmy jeszcze gorzej niż skauci
holenderscy, a u nich czasem ciężko zauważyć, że są w mundurze (sic!)

pozdrawiam,
hajder