[Czuwaj] Podzwonne reformy mundurowej.

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Śro, 17 Wrz 2008, 09:40:17 CEST

----- Original Message -----
From: "Rafał Suchocki" <suchy206 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Tuesday, September 16, 2008 11:22 PM
Subject: [Czuwaj] Podzwonne reformy mundurowej.

> Dla mnie uchwała ta jest symbolem podejścia obecnej GK-i do reformy
> mundurowej. A raczej rzeczywistego  wpływu jaki ma w niej korpus.
> Wracajcie leśniki i grube berty.
> Co dalej droga Gk-o? Cofniemy kadencyjność? Przywrócimy olimpijki.
> Śmiało zmieniajmy naszą organizację!
> 5 lat okresu przejściowego? Ech..
> Rozgoryczony
> s00

Ja bym nie szedł aż tak daleko. Rozumiem, że uchwała ta wpisuje się w
nienajlepszy, niepokojący kontekst. Ale na razie nic nie cofnięto. Samo
wydłużenie okresu przejściowego jest niewątpliwie słuszne, pytanie tylko:
jak długie powinno to być wydłużenie?.  Dla przypomnienia:

- uchwała o zmianie regulaminu  miała moc obowiązującą od 1 XII 2005

- nowe mundury można było kupić w 4Ż późną wiosną 2006, i to nie wszystkie
rozmiary

- poza Warszawą realnie dostępne się stały dopiero w II połowie 2006

- było więc conajmniej 3 kwartały opóźnienia w realizacji reformy. Jeszzcze
w I połowie 2006 harcerze często po prostu musieli kupować "musztardy" bo
innych mundurów nie było (a z drugiej strony byli tacy co od 2004 czekali na
nowe mundury i się nie mogli doczekać...).

pozdrawiam
GS