[Czuwaj] NGOs i liczby

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Nie, 21 Wrz 2008, 13:10:32 CEST

----- Original Message -----
From: "Grzegorz Całek" <g.c w onet.pl>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Sunday, September 21, 2008 12:45 PM
Subject: [Czuwaj] NGOs i liczby

------

> Przyznam, że mam kłopot, bo nie mam osobistego powodu, aby walczyć z
> Czesiem, a z drugiej strony trudno mi pozostać obojętnym, kiedy
> nieprawdziwe dane są puszczane w świat i wiele osób je czyta - być może
> myśląc, że są prawdziwe.
>
> Więc napiszę tylko, że dane dotyczące NGOs można znaleźć na stronie DPP
> MPiPS (www.pozytek.gov.pl), Klona/Jawora (www.klon.org.pl), czy
> www.ngo.pl.

Zdecyduj się.
 www.ngo.pl podaje prawdziwe czy nieprawdziwe dane ?

> Co informacji przedstawionej przez Czesia powyżej ("wśród 51,5 % to NGO-sy
> z obszarów sport, turystyka, rekreacja, hobby, kultura, sztuka") - warto
> pamiętać, że spora część organizacji działających w wymienionych obszarach
> to organizacje, które trudno nazwać organizacjami wolnego czasu, np.:
> * prowadzące muzea, kultywujące tradycję lokalną, budujące pomniki
> * prowadzące obiekty tyrystyczne
> * medialne, tj. prowadzące np. gazety lokalne
> * zajmujące się profesjonalnym sportem w formule pozarządowej
> * robiące biznes rekreacyjno-turystyczny pod szyldem III sektora.

Ech.... Sławku, Sławku.

Skoro upierasz się ze kultura i sztuka nie kwalifikuje się do
"wolnego czasu" to powtórze opinię www.ngo.pl
iż tak czy owak dominują NGO-sy z obszaru zajmujące się
sportem, rekreacją, turystyką lub hobby
– prawie 40% "sektora NGO"

Teraz wyjdzie ze "strasznie kłamałem"
bo prawie  40% to "mizerna mniejszość"