[Czuwaj] Metody Rafała Klepacza i jegopopleczn ików

Czw, 2 Kwi 2009, 17:03:16 CEST

Dnia czwartek, 2 kwietnia 2009, steppenwolf44 w op.pl napisał:

>Tak samo jak np. robienie sobie żartów z osób niepełnosprawnych -
> nawet pierwszego kwietnia!

Jak mieliśmy w szczepie drużynę NS w ośrodku dla niewidomych w Laskach, to się
przekonałem, że oni (nie wiem czy to powszechne) dość swobodnie robią sobie
żarty związane ze swoją niepełnosprawnością. Wyjmowali protezy oczu i
zmieniali się nimi, straszyli nimi konduktora w pociągu, śmiali się z siebie
kiedy ktoś użył słowa "widzę".

Ja długo się nie mogłem przekonać, że tak można, ale w końcu kiedy na biwaku
szczepu Kazik strasznie się napalił na grę nocną, powiedziałem: "Ej, Kazik,
ale wiesz w nocy jest zupełnie ciemno, nic nie widać..". Śmialiśmy się wszyscy
razem.

I wtedy właśnie dostrzegłem, że to jest postawa normalna, a nienormalne jest
"nabożne" milczenie wobec trudów życia bez oczu...

--
hm Marcin Bednarski
parasol w harcerstwo.net