Re: [Czuwaj] czy to obóz wędrowny czy stały

seascout czwartak w gmail.com
Pon, 6 Kwi 2009, 12:20:45 CEST

My kiedys zrobilismy obóz na którym uczestnicy gotowali dla siebie w
zastępach.

Minus - długo schodziło w przygotowaniem posiłku
Plus - nie ma sanepidu (bo nie ma żywienia zbiorowego) i uczestnicy nauczyli
sie gotować (czego zwykle harcerze nie uczą się, gdzie jest kuchnia na 100
osób. Albo uczą sie, ale gotowac zupe dla 100 osób a nie dla 5)

Jeszcze jeden minus - produkty do przygotowywania posiłku dowozilismy
codziennie, świeże, zeby uniknąc konieczności przechowywania.
Przechowywaliśmy tylko ryż, mąkę i cukier, ale to też nie długo.

Mięso, warzywa, pieczywo, nabiał kupowalismy codziennie i codziennie nasz
kwatermistrz przywoził to rowerem na obóz.

Czasem brał kogos do pomocy. A czasem dogadywał sie, ze produkty
przyjeżdżały do nas, ale to dlatego, ze w poblizy był duzy osrodek i jeśli
tam dowozili np. chleb, to i nam przywozili...

Ponieważ pomysł na obóz był taki, ze prawie codziennie odbywalismy wycieczki
(zeglarskie, kajakowe, rowerowe i piesze) to zarejestrowaliśmy ten obóz jako
obóz wędrowny.

Seascout