Re: [Czuwaj] Czy zespół statutowy chce pozbawić drużynowych czynnego prawa wyborczego ?

seascout czwartak w gmail.com
Czw, 9 Kwi 2009, 13:36:46 CEST

> To wobec tego model z komendantami hufców i chorągwi, którzy pełnią swoje
> funkcje po 18, 20 może więcej lat również jest godny propagowania.
>
> za "ZAŁOŻENIA W OPARCIU O KTÓRE OPRACOWANY JEST PROJEKT NOWEGO STATUTU ZHP
> (...) · brak ograniczenia co do liczby kadencji sprawowania funkcji
> Przewodniczącego ZHP, Naczelnika ZHP, komendanta chorągwi i komendanta
> hufca, ..."

Jak sie nad tym zastanowiłem, to ten zapis nie jest głupi. Tylko trzeba go
czytac w całości z innymi zapisami projektu statutu.

W projekcie sytuacja wygląda tak, że naczelnika i komendanta choragwi
wybiera (moim zdaniem powinno byc - zatrudnia) Rada (chorągwi / naczelna). A
więc społeczny organ (Rada) zatrudnia etatowy aparat wykonawczy.

Tak wiec, organ społeczny, powinien byc ograniczony kadencyjnością, a organ
wykonawczy... po co? jesli dobrze pracuje - niech pracuje i 100 lat!
Kierunki pracy i tak będzie wyznaczała Rada, wiec nie ma potrzeby ograniczać
kadencji wykonawczym organom...

Trzeba tylko pilnować na zjeździe, żeby nie zostało zniesienie kadencyjnosci
i jednocześnie nie uwalono zasady powoływania naczelnika i komendanta przez
radę.

Seascout