ODP: [Czuwaj] Pomoc w sprawie obozu

Przemysław Marchlewicz przemyslaw.marchlewicz w zhp.pl
Wto, 14 Kwi 2009, 10:50:11 CEST

Mariusz, Rafał,
Ja nie chcę wam wprowadzać zamieszania-  generalnie zgadzam się, że
organizacja obozu z przenosinami ma sens jeśli to ma być element wychowawczy
(czyli nic innego jak obóz wędrowny) a nie jeśli to ma być uciekanie przed
sanepidem. Zwracam jednak uwagę, że sanepid w Iławie ma raczej złą sławę
wśród harcerzy- ja sam, co prawda  sporo już lat temu (chyba 1999) miałem z
nim przykre w skutkach przygody, choć sporo było w tym mojej winy bo
uważałem że pani się czepia i jak pani na mnie krzyczy to ja tez mogę
podnieść głos na panią, a jak wiadomo przed obliczem urzędnika trzeba mieć
wygląd lichy i durnowaty. Nie wymagałbym też zbyt wiele doradztwa od
urzędnika, bo ich rolą nie jest niestety doradzanie i nie tego ich uczą a
egzekwowania. To taki mały głos w dyskusji. Pozdrawiam
przemek

-----Wiadomość oryginalna-----
Od: czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net [mailto:czuwaj-bounces w listy.czuwaj.net]
W imieniu Mariusz Bezdzietny
Wysłano: 10 kwietnia 2009 16:59
Do: 'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'
Temat: RE: [Czuwaj] Pomoc w sprawie obozu

Dobrze,
Dwa działania przeprowadzę...
1) przedstawię zdanie Twoje i innych listowiczów Radzie Szczepu, niech
zdecydują...
2) przeanalizuje jeszcze raz instrukcję i pozaznaczam punkty, które dużo
bardziej restrykcyjnie wymaga od nas sanepid, przygotuję opis obozu jaki
uważamy, że instrukcja umożliwia nam zrobić, ale bez tych wszystkich
porąbanych ścian z blachy, wody CIEPŁEJ BIEŻĄCEJ w każdym punkcie, ubikacji
dla personelu spłukiwanej wodą z umywalką itd...

obawiam się tylko, że niepotrzebnie się znowu orobimy, albo przyjdzie mi
płacić drogie mandaty...
a niewychowawcze by było gdybym stanął przed dzieciakami i powiedział im
tak: żeby orżnąć sanepid zrobimy 3 biwaki z rzędu i będziemy się przenosić,
a sami będziemy to nazywać obozem... jeśli nie będę prowadził żadnej akcji
instruktażowo - agitującej nie będzie to niewychowawcze... wręcz
przeciwienie, będzie to typowe domestic in the wild...

Mariusz