[Czuwaj] List otwarty KPW w sprawie projektu nowego statutu

harclot harclot w poczta.onet.pl
Pią, 24 Kwi 2009, 14:55:07 CEST

----- Original Message -----
From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Friday, April 24, 2009 1:59 PM
Subject: Re: [Czuwaj] List otwarty KPW w sprawie projektu nowego statutu

W dniu 24 kwietnia 2009 10:50 użytkownik Grzegorz Skrukwa
<greegors w icpnet.pl> napisał:
> [...]
> instruktorami. Ale należy to osiągnąć innymi metodami niż odbieranie
> czynnego prawa wyborczego.
> W liście zwracamy uwagę także na drugi aspekt zmian proponowanych przez
> zespół statutowy - praktycznie nieograniczoną możliwość przzyznawania
> czynnego prawa wyborczego instruktorom nie pełniącym konkretnych funkcji.
> Naprawdę nie dostrzegasz tego, że w proponowanym nowym statucie 17-letnia
> dziewczyna prowadząca gromadę zuchową w wiosce straci czynne prawo
> wyborcze,
> a zyska je wąsaty druh podharcmistrz Zenek z Zespołu ds. Układania

Grzegorz - dostrzegam. Dlatego też napisałem na liście o tym, a także
proponowałem podział kadry na instruktorów i kadrę (czyli liniowych i
nieliniowych). Członkowie zespołu statutowego nie dyskutują wogóle w
tej sprawie - w sumie nie wiem dlaczego. Nie chcę znowu wypisywać ich
po imieniu :)

Ale forma tego listu otwartego jest IMHO jednak tabloidowa i
dramatyczna w wydźwięku. Co mają zrobić drużynowi do których jest
adresowany list? Ogłosić strajk i nie zrobić zbiórek? Zablokować
hufce? Nachodzić domy członków RN? :)

Widzę że "przeoczyłeś" fakt iż własnie rozpoczęła się
 kampania wyborcza na Zjazd ZHP.

Pytasz:
> Co mają zrobić drużynowi
> do których jest adresowany list?