ODP: [Czuwaj] kryzys w ZHP?

seascout czwartak w gmail.com
Wto, 28 Kwi 2009, 10:33:55 CEST

Ja o niebie Ty o chlebie.

Cyryl, prawnie oczywiscie, dług np. Głodówki nie jest długiem ZHP. To
prawda, że nikt mi z biurka komputera w hufcu nie zabierze za długi jakiejs
fundacji.

Ale koniec końców - kto je spłaca (te długi?). Czy nie jest tak, ze nie robi
tego ZHP jako organizacja, ale będzie musiało to zrobić jako ruch?

Ja może staromodny jestem, ale wpojono mi kilka zasad - umów trzeba
dotrzymywać, długi spłacać.

Wiem, ze prawnie, to mozna dzis zamknąć fundację, wierzycielom powiedzieć:
"nie mamy majątku, nie ma zabezpieczenia na wierzytelność, przykro mi" i
cześć. Ale to byłoby wbew zasadom (choc prawnie może dałoby sie to
przeprowadzić).

Stąd pytanie - jaki jest pomysł, koncepcja... Nie pytam o szczegóły.

Seascout

PS> napisałem Pan, bo sam zacząłeś akcentować, że fundacja nie ma nic
wspólnego z ZHP. Choc moim zdaniem, to nie do końca prawda... W sensie
zasad, nie w sensie zapisów prawnych.