[Czuwaj] Kadencyjnosc

seascout czwartak w gmail.com
Pon, 7 Gru 2009, 14:12:38 CET

Ja bym odmitologizował↨ kilka rzeczy.

Zjazdy chorągwi, gdzie kończy sie kadencja komendantom, sa jesienią 2010.
Wiec Zjazd statutowy w 2011 nie pomoże im już...

Po drugie, jakoś ci delegaci śmielsi byli. W Mazowieckiej zadnego
nagabywania, żadnych list. Jakby do RN zgłosiło sie 5 kandydatów i każdy
dostałby więcej niz 50% podpisów - to wystartowałoby 5 kandydatów. Żadnych
nacisków ni odczułem.  Z tego co wiem, podobnie było w chorągwiach
opolskiej, lubelskiej, dolnośląskiej, łódzkiej.

W chorągwiach uznawanych za "trzymane twardą ręką" delegaci przejawiali
objawy samodzielnego myślenia: wielkopolska, podkarpacka, małopolska,
śląska. Więc ten mit komendantów, którzy decyduja o wszystkim mozna chyba
między bajki włożyc. Znaczy... może tak jest - ale na pewno nie wszędzie.

Nie wiem gdzie jest klucz. Mam wrażenie, ze po prostu taki jest ZHP - a nie
takie są decyzje korpusu. Takich mamy instruktorów (delegatów), ze bez
pokazania głosują za zachowawczymi rozwiązaniami - mimo, ze nikt pod
pistoletem nikogo nie trzyma...

Seascout