Re: [Czuwaj] Re: kadencyjno¶æ

Grzegorz Skrukwa greegors w icpnet.pl
Pon, 7 Gru 2009, 17:22:42 CET

----- Original Message -----
From: "Jêdrula" <jkuny w interia.pl>
To: "'Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy.'" <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Monday, December 07, 2009 4:39 PM
Subject: RE: [Czuwaj] Re: kadencyjno¶æ

> No to takie dziwaczne jest to samoograniczanie sie ... Nie uwa¿asz ?
> Jak
> sa 2 miejsca to jest 2 kandydatów. No zupe³ny przypadek. A je¶li to nie
> przypadek to jednak wcze¶niej jest ten sk³ad RN ustalany. Tylko Opolska
> sie wyrwa³a bo na jedno miejsce by³o 2 kandydatów i Zjazd móg³ wybraæ.

[JK]
"Bo przecie¿ Zjazd móg³by inaczej wybraæ osoby, nie posiadaj±ce poparcia
swojego ¶rodowiska w chor±gwi."
- hm. Krzysztof Pater, delegat z Chor±gwi Sto³ecznej.
Bo czy¿, mo¿na zostaæ cz³onkiem RN, znajduj±c poparcie w¶ród innych
delegatów? Mo¿na.
Ja takie poparcie dosta³em, ale nie zdecydowa³em siê kandydowaæ.

Jêdrzej

__________________________
Mam troszkê inne, a raczej mieszane odczucia w tej sprawie. W Wlkp. w wyniku
"prawyborów" przypad³y 2 miejsca kandydatom zwi±zanym z ruchem wêdrowniczym
i ¶rodowiskiem "Na Tropie", a trzecie - komendantce podmiejskiego hufca w
wieku +-55lat. Gdyby z Wlkp. startowa³o wszystkich 7 chêtnych na 3 miejsca,
to beton z innych chor±gwi móg³by sprawiæ ¿e przesz³oby tylko tych 3
zachowawczych.
Wiêkszo¶ciowy system sprawia, ¿e - przy obecnym uk³adzie si³ i ¶wiadomo¶ci -
gdyby nie prawybory w chor±gwiach, to RN by³aby ca³kowicie betonowa.
Chor±gwie trzeba po prostu traktowaæ troszkê tak, jak okrêgi wyborcze.

Alternatyw± móg³by byæ system proporcjonalny, w którym mo¿naby startowac
tylko z list ogólnopolskich zg³aszanych np. przez ruchy
programowo-metodyczne. Ale to chyba my¶lenie w chorym kierunku, b±d¼ co b±d¼
ZHP to nie to samo co pañstwo polskie, a celem instruktorów nie powinno byæ
organizowanie siê do jakiego¶ sztucznego ¿ycia politycznego.

Problem nie le¿y IMHO w mechanizmie wyborów na zje¼dzie, tylko w wyborach
delegatów na zjazd.

GS