[Czuwaj] Re: kadencyjno¶æ

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pon, 7 Gru 2009, 18:55:26 CET

Dnia 07-12-2009 o 18:41:24 <czuwaj-request w listy.czuwaj.net> napisa³(a):

> Alternatyw± móg³by byæ system proporcjonalny, w którym mo¿naby startowac
> tylko z list ogólnopolskich zg³aszanych np. przez ruchy
> programowo-metodyczne. Ale to chyba my¶lenie w chorym kierunku, b±d¼ co
> b±d¼
> ZHP to nie to samo co pañstwo polskie, a celem instruktorów nie powinno
> byæ
> organizowanie siê do jakiego¶ sztucznego ¿ycia politycznego.
> Problem nie le¿y IMHO w mechanizmie wyborów na zje¼dzie, tylko w wyborach
> delegatów na zjazd.
> GS

Wiesz co Grzesiu ? Wogóle nie widzê tego w takim kierunku. Dla mnie chory
jest sytem dzisiejszy. W którym u¿ywa siê niestatutowych prawyborów
chor±gwianych podczas których mo¿na "wyci±æ" niewygodnych ludzi. Zawê¿aj±c
w ten sposób wybór jakiego mog± dokonaæ delegaci na Zje¼dzie. Owszem,
mo¿na te¿ tego narzêdzia urzyæ by by³o dobrze i sprawiedliwie ale to
w³a¶nie budzi we mnie sprzeciw. Za du¿o tu zale¿y od ludzi.
W³a¶nie dlatego jestem zwolennikiem jak najwiêkszej bezpo¶rednio¶ci
mechanizmów wyborczych. Im mniej stopni po¶rednich, tym mniej mo¿liwo¶ci
kombinacji (dobrych czy z³ych, bez znaczenia) Im bli¿ej decyzja
dru¿ynowych tym wiêksze poczucie ¿e to ich organizacja i ¿e maja na nia
wp³yw a nie tak jak jest teraz. Dru¿ynowym "loto" Zjazd. I nic dziwnego...
Bo co oni maja do tego ?

sikor

No virus found in this outgoing message
Checked by PC Tools AntiVirus (6.1.0.25 - 6.13860).
http://www.pctools.com/free-antivirus/