[Czuwaj] Kadencyjnosc

109mdsh w lagiewniki.zhp.pl 109mdsh w lagiewniki.zhp.pl
Pon, 7 Gru 2009, 21:24:48 CET

> Wydaje mi się, że to nie takie jednoznaczne.
>
> Statut mówi, że "Funkcję Przewodniczącego ZHP, Naczelnika ZHP komendanta
> chorągwi i komendanta hufca można sprawować nie dłużej niż przez 2
> kolejne, pełne kadencje".
> Przepis jest dość nieprecyzyjny.
>
> Można to interpretować też w ten sposób, że jeżeli ktoś już sprawował
> funkcję przez 2 kolejne kadencje, to nie może już być wybrany ponownie.
> Nawet jeśli miałby zostać wybrany po 3miesiecznym, czy 4 letnim,
> sprawowaniu tejże przez kogo innego, to i tak będzie to sprawowanie
> [...]

to jest jednoznaczne, bo jest wykładnia statutu dokonana przez NSH
http://dokumenty.zhp.pl/pliki/glowny_20070425_164600_u_nsh_12-2007.doc

według niej kadencja pełna trwa ni mniej ni więcej od zjazdu zwykłego do
zjazdu zwykłego - jeśli komendant przestał być komendantem na 3 miesiące w
trakcie tego okresu nie pełnił funkcji przez pełna kadencję.
Zbyszek Skupiński