RE: [Czuwaj] Kadencyjność

Pon, 7 Gru 2009, 22:48:09 CET

Nie na wieki wieków, tylko na 2 kolejne pełne kadencje.

Inne rozwiązania są oczywiście możliwe (dziwie się, ze jeszcze nie głoszą tu
nowiny twórcy projektu KPW, gdzie jest inna propozycja opisania tej
kwestii). Przykładowo w konstytucji RP zapisano, ze Prezydent wybierany jest
na 5-letnią kadencję i ponownie wybrany może być tylko raz (nie mogę teraz
tego znaleźć, ale i tu dyskutowano znaczenie słowa "ponownie")

Można oczywiście próbować wprowadzić bardziej restrykcyjne zapisy (jak ilość
wyborów, bez względu na ciągłość kadencji, długość pełnienia funkcji, bez
względu na ilość wyborów itd.)

Ryszard