[Czuwaj] Kadencyjno¶æ

Maciej Syska msyska w czarna13.pl
Pon, 7 Gru 2009, 23:27:34 CET

Ryszard Rutkowski pisze:

> Nie na wieki wieków, tylko na 2 kolejne pe³ne kadencje.
no tak... kwestia perspektywy... ;-)

> Inne rozwi±zania s± oczywi¶cie mo¿liwe (dziwie siê, ze jeszcze nie g³osz± tu
> nowiny twórcy projektu KPW, gdzie jest inna propozycja opisania tej
> kwestii). Przyk³adowo w konstytucji RP zapisano, ze Prezydent wybierany jest
> na 5-letni± kadencjê i ponownie wybrany mo¿e byæ tylko raz (nie mogê teraz
> tego znale¼æ, ale i tu dyskutowano znaczenie s³owa "ponownie")
No w³a¶nie. O tym pisa³em, ¿e precyzyjny zapis "mo¿e byæ wybrany
ponownie tylko raz" (tak np. w Konstytucji odno¶nie do Prezydenta),
wszystko by wyja¶nia³. Dyskusjê w sprawie prezydenta pamiêtam, ale tu
raczej pole manewru jest niewielkie.

Jednak, do tej pory (o naiwno¶æ!) wydawa³o mi siê, ¿e sensem
wprowadzenia "limitu" kadencji do statutu by³o w³a¶nie to, ¿e jednak 8
lat to ca³kiem sporo i wystarczy, natomiast sformu³owanie tego przepisu
jest tylko efektem niechlujstwa zwi±zkowego... A tu niespodzianka... ;)
To mamy takie loi spectacle... ;-)

Hmm... A nie ma kto¶ z czytaj±cych listê wspomnieñ z uchwalania i
uzasadnienia tego przepisu Statutu? Mo¿na by sprawdziæ jak by³o...

Pozdrawiam,
Maciek