[Czuwaj] Piosenka instruktorska i inne

michalina32 w wp.pl michalina32 w wp.pl
Śro, 9 Gru 2009, 10:38:14 CET

Dnia 8-12-2009 o godz. 23:49 seascout napisał(a):
> Seascout
>
> (który bardzo lubi śpiewać piosenkę instruktorską, intonowałem ją na
> Zjeździe ze trzy razy

i który ma przekonanie graniczące z pewnością, że
> młodzi tej piosenki nie lubią i nie będą lubić.

Rafał,
skąd to przekonanie? sprawdzałeś na młodym organizmie?
Ja sprawdzałam. Lubią.

Niewiele jest piosenek harcerskich dla kadry.
Tutaj "szara lilijka" nie wystarcza, żeby śpiewać z uczuciem o
harcerskim mundurze.

Ciekawą piosenką jest "Granatowy" - miła, łatwa, przyjemna piosenka do
śpiewania w gronie namiestnictw.

Pełen patosu "hymn Nieprzetartego Szlaku" sprawdza się rzadko.

Piosenka instruktorska jest ok :) i wbrew temu, co sugerował Darek
Brzuska w odczuciu młodych ludzi już nie trąci socjalizmem.
Ten "... nowy lepszy świat..." jest ciągle potrzebny, a w odczuciu
młodych ludzi nie ma już nasycenia indoktrynacją.

Jeszcze wrócę do zjazdu.
Byłam pod wrażeniem tego śpiewu. Na początku chciało mi się śmiać, ale
mimo wszystko byłam pod wrażeniem tego, że 200 ludzi śpiewa równo,
szybko, bez zawodzenia, wesoło, i gratuluję chyba łódzkiej i
wielkopolskiej trafnego doboru repertuaru - trafiali w piosenki, które
wszyscy znają....
no... może przegięciem było śpiewanie "Hej przyjaciele...." :D:D:D:D bo
to trochę tak na przekór :D

Przypominam, że ostatnia piosenka harcerska, która weszła do kanonu i
śpiewników została napisana na początku lat 90tych. Naaa ściaaaanieeee
maaaaszzzz......
Od tamtej pory mamy Jak paleta baaarw kolorowych (nie przyjęło się)
Jeden świat jedno przyrzeczenie (nie przyjęło się)
I śpiewane raz w roku Światło z betlejem nową światu da nadzieję...

A harcerze wracają do szarej lilijki....
no, to ja wolę, żeby śpiewali Krajkę :) przynajmniej piosenka z rytmem i
uśmiechem :)

Pozdrawiam
nienajbardziejoldskulowa
wg swojej klasyfikacji