Re: [Czuwaj] Kadencyjność

Anita Regucka regucka w gmx.net
Wto, 8 Gru 2009, 10:28:12 CET

Czesc
Nie wiem, czy tak jest w Holandii, ale na pewno jest tak w Irlandii. I po limicie kadencji co roku trzeba przeprowadzic wybory, wypelnic wnioski o mianowanie, wyslac do GK do rejestracji...
I niektore szczepy tak robia, a niektore zmieniaja szczepowego regularnie... Zaleznie od sytuacji w srodowisku.

Anita

-------- Original-Nachricht --------
W dniu 7 grudnia 2009 22:48 użytkownik Ryszard Rutkowski
<ryszardrutkowski w tlen.pl> napisał:

> Nie na wieki wieków, tylko na 2 kolejne pełne kadencje.
>
> Inne rozwiązania są oczywiście możliwe (dziwie się, ze jeszcze nie głoszą tu
> nowiny twórcy projektu KPW, gdzie jest inna propozycja opisania tej
> kwestii). Przykładowo w konstytucji RP zapisano, ze Prezydent wybierany jest
> na 5-letnią kadencję i ponownie wybrany może być tylko raz (nie mogę teraz
> tego znaleźć, ale i tu dyskutowano znaczenie słowa "ponownie")
>
> Można oczywiście próbować wprowadzić bardziej restrykcyjne zapisy (jak ilość
> wyborów, bez względu na ciągłość kadencji, długość pełnienia funkcji, bez
> [...]

W jednej z POS (Plastikowych Organizacji Skautowych) - bodajże w
Holandii, jest przepis dotyczący kadencyjnoścni na stanowisku...
szczepowego. Ale z wentylem bezpieczeństwa. Bodajże po dwóch 3letnich
kadencjach szczepowy może być wybrany w trybie awaryjnym, ale tylko na
rok. I tak dalej, na rok.

Oczywiście ten mechanizm u nas nikomu by nie przeszkadzał, ale jest
pewnego rodzaju "dzwonkiem ostrzegawczym", że czas na następcę.