[Czuwaj] Piosenka instruktorska i inne

Agnieszka Rytel agnieszkarytel w op.pl
Śro, 9 Gru 2009, 12:08:48 CET

To wcale ciekawy wątek - co my właściwie śpiewamy i jak idiotyczne teksty
mieszczą się w piosenkach, które podajemy naszym harcerzom.
Dlatego ja wolę stare wypróbowane teskty, dobre harcerskie piosenki - bo one
mają najczęściej poetyckie teksty niosące coś za sobą. Często piosenki,
które chcą śpiewać nasze dzieci to hity z radia, które z mądrymi tekstami
niewiele mają wspólnego.

Swego czasu na imprezie organizowanej w hufcu mieliśmy seniorów, którzy
potem zawezwali nas i zwrócili nam uwagę na to jak mało optymistyczne teksty
śpiewają nasi harcerze. My jakoś nie zwaracamy na to uwagi, ale nasi goście
mieli świętą rację.

Mój ulubiony przykład nonsensu zawarty jest w piosence Leonardo, którą
często u nas śpiewano.

Pozdrawiam
Pyza

PS A oto tekst - kto zrozumie nich mi wytłumaczy:

Ja nie wesoła, ale z kokardą              CG
lecę do słońca, HEJ LEONARDO!      aFG
A ja się kręcę, bo stać nie warto
naprzód planeto HEJ LEONARDO!

 Dość jest wszystkiego
dojść można wszędzie / 4x

 Diabeł mnie szarpie, trzyma za uszy
dokąd wariatko, chcesz z nim wyruszyć?
A ja gotowa, ja z halabardą
hej! droga wolna HEJ LEONARDO!

Panie w koronie,  panie z liczydłem
nie chcę być mrówką, ja chcę być skrzydłem
A moja głowa, droga i muzyka
do brązowego życia umyka

 Wyszła z bylekąd, ale co z tego
zamieszkam daleko, hej! hej kolego!