Re: [Czuwaj] Bezrozumno¶æ zjazdu

seascout czwartak w gmail.com
Czw, 10 Gru 2009, 02:00:55 CET

Michale,

Z jednej strony przykro mi trochê, ¿e zauwa¿asz tylko rozpamiêtywanie
przegranej w 2005 i w 2007. Szkoda, ¿e nie widzisz co ka¿dy z tych
przegranych z 2005 i 2007 roku robi.

Jeste¶my w hufcach - jakby¶ nas szuka³.

W zespo³ach kszta³cenia, komisjach instruktorskich, kto¶ zajmuje siê
organizacj±, kto¶ finansami. Kasia i Ryszard byli w Radzie Naczelnej. Mo¿na
im wiele zarzuciæ - ale na pewno nie to, ¿e nic w niej nie robili.

Z drugiej strony... Mówi±c A51 dostrzeg³em tylko to, ¿e jest kilkana¶cie
(kilkadziesi±t?) osób, które my¶l± podobnie. Czy w zwi±zku z tym trzeba
teraz budowaæ ruchy, kihamy, opozycjê? Moim zdaniem nie. Po pierwsze
dlatego, ¿e ta formu³a pracy zwyczajnie siê wyczerpa³a. Bo czym ró¿ni³oby
siê szkolenie, które organizujê w hufcu (nawet ogólnopolskie) od takiego
samego szkolenia organizowanego przez RUCH? Moim zdaniem niczym. Ja nie
potrzebujê siê dodatkowo zrzeszaæ ¿eby co¶ zmieniæ. Miêdzy innymi dlatego,
¿e zwykle tworzenie takiej struktury poch³ania czê¶æ energii. Niepotrzebnie.

Nie bêdziemy tez wyrêczaæ struktury GK. To wygl±da jak ¶ciganie siê. Znowu
zapytam - po co? Czyta³em kiedy¶ o bohaterze narodowym Korei Pó³nocnej,
który jak jecha³ poci±giem to my³ w nim szyby - ¿eby byæ po¿ytecznym.

Moim zdanie, ¿e jesli dzia³a np. wydzia³ specjalno¶ci - a ja chcê pracowaæ
ze specjalno¶ciami - to lepeij wesprzeæ ten wydzia³, zg³osiæ siê do pomocy -
ni¿ tworzyæ jaki¶ alternatywny wydzia³.

Tak samo jest z publikacjami metodycznymi. Po co wymy¶laæ swoje, jak mo¿na
sie w³±czyæ w pracê wydzia³u GK?

I tu smutna prawda. Pó³tora roku temu, GK uruchomi³a adres mailowy, ¿eby
osoby, które chc± w czym¶ pomóc zg³osi³y siê do pracy. Ja napisa³em na ten
adres. Wiem, ¿e nie tylko ja. Nawet nie przysz³o podziêkowanie za
zainteresowanie.

Chcesz wiêcej przyk³adów? Chcia³em pomóc przy organizacji konferencji o
specjalno¶ciach dla niespecjalno¶ciowców. Chcia³em nawet zaj±æ siê
organizacj± takiej konferencji. Konferencja ta wynika³a ze Strategii.
Niestety - nazwisko widaæ komu¶ przeszkadza³o. Nie do¶æ, ¿e jeden z
instruktorów WS rozes³a³ brzydkiego maila do wszystkich wspó³pracowników WS
(tylko nie do mnie), w którym s±dzi³, ¿e chcê organizowaæ tê konferencjê
tylko po to, by wygraæ nastêpne wybory na naczelnika (SIC!), to jeszcze GK
siê rozmy¶li³a i w miejsce konferencji zorganizowa³a tzw. "otwarte spotkanie
wydzia³u specjalno¶ci" z którego chyba nic nie wynik³o na przysz³o¶æ.

Takich przyk³adów mam wiêcej Micha³. Mogê Ci wysypaæ ich ca³e mnóstwo jak
chcesz - bo wielu z moich znajomych mia³o podobne do¶wiadczenia. A nie
korzystano z ich pomocy tylko dlatego, ¿e kiedy¶ znale¼li siê nie w tej
ekipie... Prawda jest taka, ¿e zg³aszali¶my chêæ pomocy - ale nas jakby nie
chciano. Wiêc teraz siê nie dziw, ¿e zaszyli¶my siê po hufcach...

Wiêc nie dziw siê, ¿e nie bêdê z jednej strony wyrêczaæ struktury - bo ja
uwa¿am, ¿e by³oby to dzia³anie niew³a¶ciwe. I ¿e nie uczestniczyæ w pracach
struktury - bo mnie tam zwyczajnie nie chciano do tej pory. Choæ mo¿e teraz
siê to zmieni, bo na Zje¼dzie rozmawia³ ze mn± Rafa³ o wsparciu obszaru
zagranica.... Czas poka¿e.

Oczywi¶cie, wszystko zale¿y od tego co jest celem. Moim zawsze by³a chêæ
zmiany ZHP. Je¶liby celem by³a tylko w³adza - wtedy mo¿e tworzenie struktur
wewn±trz ZHP mia³oby sens. Ale ja nie szukam w³adzy.

W ka¿dym razie Michale, dziêki za dobre rady :)

Seascout

W dniu 10 grudnia 2009 00:51 u¿ytkownik <steppenwolf44 w op.pl> napisa³: