[Czuwaj] Re: Jeszcze jedno spojrzenie na Zjazd

greegors w icpnet.pl greegors w icpnet.pl
Wto, 15 Gru 2009, 17:16:08 CET

Szanowni

Tekst Macieja jest jego prywatną opinią, do której posiadania
ma pełne prawo. Nie został zamieszczony na stronie KPW ani w czasopismie
"HR". Osobiście uważam, że Maciej w wielu sprawach ma rację, ale
przerysował pewne zjawiska, użył momentami niefortunnego słownictwa, a
konstrukcja tekstu sprawiła że może on zostać odczytany jako atak na
środowisko związane z stroną zhp24.

Przykre są też niektóre słowa "drugiej strony", tzn. grupy użytkowników
listy którzy skrytykowali tekst Macieja. Zwłaszcza niedżentelmeńskie są
osobiste napaści na Czesława. Ubodło mnie także stwierdzenie że KPW nie
może żyć bez wroga. KPW jest grupą instruktorów których łączy przede
wszystkim zbliżony pogląd na sprawy stosowania metody harcerskiej, sprawy
tzw. ideowe czy przemian w ZHP są w gruncie rzeczy na drugim planie.
Myślę że nikt z KPW nie szuka sobie wroga. Siłą rzeczy zhp24 jako wyrazisty
ośrodek harcerskiej publicystyki często staje się punktem odniesienia. Ale
nie jest to z naszej strony żadne szukanie wroga czy ustawianie sobie wroga.

Ja osobiście chylę czoła przed aktywnością Rafała Klepacza i Piotra
Kowalskiego, oraz innych osób uważanych za związane z zhp24, za ich
działalność w ZHP w ostatnich latach, a na XXXVI Zjeździe szczególnie.
Sądzę, że tak samo myślą pozostali członkowie KPW. Na pewne sprawy mam/mamy
inny pogląd, ale chciałbym/chcielibyśmy o nich podyskutować merytorycznie.
Jestem np. trakcie pisania tekstu nt. roboczo "ZHP a solidarność
międzypokoleniowa" dot. problemu poruszonego przez Kowlaka w końcówce zjazdu.

Nasze poglądy na ostatni zjazd przedstawimy w najbliższym numerze "HR"
który ukaże się najprawdopodobniej tuż przed Nowym Rokiem. I na pewno
będzie to stanowisko wielogłosowe. Z góry zapraszam do lektury. "HR" jest
także szeroko otwarty na publikacje autorów nie związanych bezpośrednio z KPW.

Ani ja, ani - jak jestem głęboko przekonany - nikt z KPW (w tym szczególnie
Maciej) nie ma chęci na prowadzenie jałowych dyskusji kategoriami nurtów,
obozów, wierzchołków trójkąta, i czyje na wierzchu. Zupełnie nas to nie
emocjonuje. Będziemy się starali uczestniczyć we wszystkich działaniach
które mogą naprawić stan ZHP, w tym w dalszej dyskusji o statucie, w
zjazdach chorągwi itd., współpracując z wszystkimi którym zależy na
zmianach organizacji w dobrym kierunku.

pozdrawiam wszystkich i gorąco proszę o ograniczenie personalnych ataków
GS

> No słuchać Cie Janusz hadko...
>
> Szkoda, że piszesz o swoich domysłach, nie szukając prawdy.
>
> Kowlak jak lew, stanął za projektem KPW w Załęczu, obnażając
po> krętną logikę
> rozumowania GK, aby tego projektu nie zauważać. Potem na Zjeździe
> kilkakrotnie bronił Czesława. Możesz to sobie odsłuchać w
podcast> ach na
> stronie Zjazdu. Moja wypowiedź też broni projektu KPW.
>
> Ja też uważam, że Czesław ma naraz kilka intencji do powiedzenie i
> mówi o
> nich jednocześnie, w związku z czym nie wszyscy są w stanie
zrozumie> ć
> intencje. Między innymi dlatego projekt KPW poległ, bo chyba nikt nie
> zrozumiał na sali Zjazdowej co Czesław chce naprawdę powiedzieć (a
> nie
> dlatego, że był zbyt nowoczesny). Czesław przyjął złą
strateg> ię