Re: Re: [Czuwaj] Wychowanie dorosłych, wychowanie do starości i harcerscy seniorzy

harclot w poczta.onet.pl harclot w poczta.onet.pl
Pią, 18 Gru 2009, 00:20:52 CET

----- Original Message -----
From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>
To: "Lista dyskusyjna harcerek i harcerzy." <czuwaj w listy.czuwaj.net>
Sent: Thursday, December 17, 2009 11:33 PM
Subject: Re: Re: [Czuwaj] Wychowanie dorosłych, wychowanie do starości i
harcerscy seniorzy

> I ja bardzo, bardzo chciałbym, aby harcerstwo się wreszcie określiło
> i powiedziało to wyraźnie - może jeszcze raz (powiedziało już raz na
> zjeździe programowym). Jeśli powie, że nie jest
> "ruchem wychowawczym dla młodych ludzi"
> i występuje tym samym z oficjalnego nurtu skautingu na świecie
> to droga wolna.

Ej chyba się rozpędziłeś z tym wystepowaniem.

" ...Skauting jest adresowany do młodych ludzi;
jest to ruch młodziezy, w którym rola dorosłych
polega na pomaganiu młodym ludziom
w osiaganiu celów skautingu.
Jesli chodzi o rozpiętość wieku członków Ruchu
to nie ma żadnych okreslonych zasad
- każda narodowa organizacja określa to sama...."

Jak widać, oczywiste jest że dorośli w skautingu
mają obowiązek pomagania młodym ludziom.
Ale zakres tej pomocy oraz to co poza pomocą
młodym mają/mogą realizować już niekoniecznie.

Czesław