Re: [Czuwaj] Harcerstwo dorosłych

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Pią, 18 Gru 2009, 11:01:06 CET

W dniu 18 grudnia 2009 10:26 użytkownik Janusz Sikorski
<jsikorski w wp.pl> napisał:

> No może się pomyliłem... Ale to tytuł Skautingu dla chłopców jest, I
> wymyślił go Bi-Pi, ale on stary był to pewnie nie wiedział co pisze. Zapewne
> ci którzy później wymyślali i "profesjonalizowali" definicje wiedzieli
> lepiej.
>
> Szkoda też, że nie odniosłeś się do dalszej części mojej wypowiedzi. Bo
> cytaty tam zawarte wskazują dokładnie na rolę dorosłych w skautingu. I ta
> rola sie nie zmieniła chociaż, jak widzę, komuchy dokładnie zabiły dechami
> to co stanowiło o sile harcerstwa w Polsce i stanowi o sile skautingu na
> [...]

Skauting jest DLA CHŁOPCÓW. Right. Abstrahując od kwestii płci,
chłopcem nie jest 40 letni facet :)

Ja dam przykład tego o co mi chodzi. Jeśli mamy warsztat samochodowy,
to jego zadaniem jest naprawa samochodów. JA rozumiem, że lepiej
będzie dla mechaników, jeśli dobrze o nich zadbamy.  Musimy ich
szkolić, musimy pilnować, aby byli wypoczeci i się w pracy realizowali
- będa bardziej wydajni.

Możemy nawet na zapleczu wstawić dla nich jaccuzzi i lodówkę z
browarem. Ale jeśli warsztat zacznie nagle bardziej zajmować się
mechanikami niż samochodami to nie będzie już to warsztat samochodowy,
tylko centrum kształcenia mechaników. Albo centrum ich reakreacji, czy
samorealizacji.

Ja mam czasami wrażenie, że cała prasa naszego "warsztatu" dotyczy
problemów mechaników, a nie samochodów. O samochodach mało się mówi i
myśli. Mówi się o strojach mechaników, o problemach jacuzzi, grubości
rur doprowadzających do nich wodę, czy kamieniu się na nich
osadzających. Zresztą w naszym zakładzie tak na prawdę dość mało
mechaników zajmuje się samochodami. Większość zajmuje się pilnowaniem
innych mechaników, obsługą księgową, kontrolowaniem, kontrolowaniem
kontrolerów i kontrolowaniem kontrolerów kontrolerów. Dyskusje o
samochodach schodza na drugi plan. W końcu mechanicy też są ważni,
prawda? Właściwie po co zajmować się samochodami. Mechanik też
człowiek i realizować się musi.

NIE. To warsztat samochodowy. On ma naprawiać samochody. Mechanik jest
tam po to, by naprawiać samochody. Kropka.