Re: Re: [Czuwaj] Wychowanie dorosłych, wychowanie do starości i harcerscy seniorzy

seascout czwartak w gmail.com
Pią, 18 Gru 2009, 22:51:35 CET

Ja mam wrażenie, że dyskusja gdzieś zdryfowała.

Bo jeśli punktem wyjścia miał być głos Kowlaka na Zjeździe, to pamiętajmy,że
Kowlak zaprotestował tylko przeciw pkt 5 zaproponowanych celów ZHP "[ZHP]
kształtuje więzi międzypokoleniowe poprzez działania na rzecz osób w wieku
emerytalnym, szczególnie harcerskich seniorów i kombatantów".

Kowlak nie zaprotestował przeciwko punktowi np 23: "[ZHP] prowadzi
działalność edukacyjną i kształceniową wśród osób dorosłych, w szczególności
szkoli wolontariuszy", czy przeciw innym punktom związanym z dorosłymi
(pośrednio). Z jego wypowiedzi (ja ją tak zrozumiałem), chodziło o to, żeby
celem działania ZHP nie byli emeryci, bo to się kłóci z naszą misją...

A moim zdaniem emeryci zawierają się wprawdzie w zbiorze dorosłych, ale cały
zbiór "dorośli" nie pokrywa się ze zbiorem "emeryci".

Powstaje więc pytanie. Czy jeśli prowadzimy już działania dla dorosłych
(szkolenia, stopnie instruktorskie itp) to czy powinniśmy jakoś dodatkowo
prowadzić działania na rzecz jednej z podgrup dorosłych, jaką są emeryci?

Seascout