Re: RE: [Czuwaj] Może i to groch o ścianę...

Maciej Sas ikpsas w interia.pl
Nie, 27 Gru 2009, 23:02:20 CET

Tak się zastanawiam, czy tego typu petycje mają sens. Dla mnie to demagogia.

Ja to widzę tak: Lider dobiera sobie zespół i ponosi całkowitą odpowiedzialność przed kolejnym zjazdem za swoje działania.

Nie wyobrażam sobie sytuacji, w której nie mogę się dogadać z podwładnym i jestem zmuszany do pracy z nim bo jakaś grupa ludzi go popiera. Zatrudniam i zwalniam współpracowników - takie moje prawo i jego realizacja to podstawa powodzenia mojej strategii. Jeśli wybrano mnie na lidera to zaufano mojemu doświadczeniu.

Próbę manipulacji taką petycją śmiem porównać do działań związków zawodowych w stoczniach czy kopalniach - blokują każdą niewygodną decyzję a i tak wszystkiemu winny jest potem lider.

Tyle co do zasady. O powodach nie dyskutuję albowiem nie jestem z KCh wielkopolskiej.

sasol

Kłopot w tym, że petycja powinna wnosić jakiś postulat, a tu tego nie
mogę
odnaleźć - jaki jest jej cel? Brakuje mi go wyrażonego w sposób
jednoznaczny. Ciężko mi sobie wyobrazić, że petycja spowoduje
przewrócenie
do pracy. Skoro Komendant utracił zaufanie, to petycja raczej tego nie
zmieni i nie przywróci Ryszardowi etatu.
Jeżeli chodzi o informację i zgłoszenie własnego poglądu na sprawę,
właściwsze byłoby oświadczenie.

Abstrahując na chwilę od merytoryki, to jednak będę stał na
stanowisku, że
to Komendant odpowiada za KCH i ma prawo dobierać sobie pracowników.
Nawet
jeżeli popełnia błąd pozbywając się wartościowego metodyka - to
czasami
skoro nie może zjednoczyć z pracownikiem wspólną wizją powinien mieć
prawo
do rozstania - nawet jeżeli wiążę się to dla kogoś z utratą pracy.
Ocena
takiego działania jest możliwa na zjeździe KCH i udzielaniu
absolutorium dla
komendanta i członków komendy.

Inna sprawa to oczywiście forma w jaki sposób się ktoś roztaje z
instruktorem ZHP. Jako organizacja nie potrafimy się rozstawać bez
palenia
postów zazwyczaj i to samo w sobie jest bolesne. Sam wielokrotnie tego
doświadczyłem.

Jeżeli to możliwe, to raczej zastanawiałbym się w jaki sposób pomóc
Ryszardowi na znalezienie atrakcyjnej pracy, tak by dalej mógł swoim
doświadczeniem wspierać nadal ZHP. Inna sprawa czy taki fachowiec
będzie
miał jakiekolwiek trudności ze znalezieniem pracy...

Jacek Kaflowski