[Czuwaj] program w druzynach?

Michal Gorecki g00rek64 w gmail.com
Nie, 1 Lut 2009, 23:23:12 CET

W dniu 1 lutego 2009 16:56 użytkownik admiral
<admiral w pomaranczarnia.org> napisał:

> Ja wole myslec o organizacji, ktora nie tylko nauczy tej
> antykoncepcji, ale przede wszystkim nauczy szukac pomocy na zewnatrz,
> w ksiazkach, w srodowisku naukowym, innych organizacjach.

Admirał, zapominasz chyba o jednym. Drużyna jest przede wszystkim dla
harcerzy, nie dla drużynowego. Harcerstwo ma służyć harcerzom.

Jeśli instruktor ileś się tam nauczy (a pewnie tak będzie) to
świetnie. Ale jeśli mam wybierać instruktor / harcerz to wybieram
harcerza. Bo to dla nich ten ruch.

Chyba czasami o tym w ZHP zapominamy.

Więc jeszcze raz

1. Gorszy program stworzony samodzielnie przez drużynowego (gorzej dla
harcerzy, bardziej rozwijająco dla drużynowego)
2. Lepszy program stworzony z pomocami (lepiej dla drużyny, mniej
rozwijająco dla drużynowego)

Sorry. Wybieram 1.

g00rek

P.S. I nie mówcie proszę, że "in the long run" to lepiej dla drużyny,
bo drużynowy się za pare lat rozwinie i wogóle i będzie lepszy program
pisał. Za parę lat już go nie będzie. I będzie inny. Nadal bez pomocy
programowych. Bez utopii proszę.