[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Iza Staszczyszyn endrea w wp.pl
Wto, 10 Lut 2009, 20:44:28 CET

Dnia 10-02-2009 o 15:59:14 g00rek napisał(a):

> Przypomina mi to kazanie mamy "nie śmiej się w kościele, bo się bozia
> pogniewa". Więcej dystansu, bo łamiecie Prawo Harcerskie i to
> publicznie - mówię serio
> Harcerz jest ZAWSZE pogodny, więc i pożartowac można. A moje POWAŻNE
> zdanie już znacie.

Hahahaha baaardzo śmieszne. A ja troszke inaczej odczytuje TEN punkt PH.
Harcerz jest zawsze pogodny to znaczy, że nie jojczy np. tak:

> zrealizowania w Polsce AD XXI w. Zbyt dużo organizacji zacznie
> lobbować, protestować, krzyczeć, domagać się swoich praw. Nawet
> gdybyśmy taką ustawę potrafili stworzyć (tak aby nie kolidowała z
> innymi).

To to według przelicznika bedzie tak z pół litra... bimbru :p

Nie ma zadań zbyt wielkich i sytuacji zbyt trudnych. Skaut powie... Nic
to... i chwyci się za robotę, bo niezależnie od chmur jakie są nad nami to
wyżej jest zawsze .... Błękitne Niebo :p (O czym doskonale Michale wiesz).
U nas w ten właśnie sposób interpretujemy ten punkt. Jesteśmy bardzo
daleko od interpretacji nakazującej tańczenie na grobie, czyli robienie
sobie jaj z pogrzebu w imię hasła, że harcerz jest zawsze pogodny.

> Na deser - rola jaką brytyjski skauting odgrywa w UK jest znacznie
> inna niż ta jaką odgrywa harcerstwo w Polsce. Nikt nas nie traktuje
> poważnie i rozmowy o tejże ustawie to bajanie.

A ja mam wrażenie, że sami nie traktujemy się poważnie. Wystarczyło
śledzić wydażenia związane z podjęciem przez RN tematu ustawy o
harcerstwie. Problem zdecydowanie tkwi w naszej organizacji a nie na
zawnątrz. A co do roli jaką odgrywamy... To jaką role będziemy odgrywać
akurat w przypadku harcerstwa zależy od jakości naszej pracy i podejścia
do nas samych.

> g00rek
> P.S. Kiedyś chciałem napisać żartobliwy "przelicznik" łamania
> konkretnych punktów PH. Jak na razie obaliliście półlitrowe piwo na
> placu apelowym  (przeliczając na 10 PPH)

Na szczęście sprawa interpretowania prawa harcerskiego leży pomiędzy
człowiekiem a jego sumieniem. Te sprawy zdecydowanie nie są zamienne.

Iza