[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

marcin wojtczak majcin w autograf.pl
Czw, 12 Lut 2009, 08:06:41 CET

Janusz Sikorski pisze:

> Problem w tym że niektróe z tych przepisów mają uzasadnienie w
> stosunku do całości społeczeństwa. Rzecz w tym że nie mają
> uzasadnienia w stosunku do zajęć organizacji harcerskiej.
Ciarki mi po plecach przechodzą, jak czytam takie rzeczy.
Mamy wychowywać obywateli zaczynając od tego, że czynimy dla nich
specjalne wyjątki w prawie?
Albo u7czyć, że na razie jako harcerz możesz coś robić, ale jak będziesz
dorosły, to nie będziesz mógł?
> Więc można zapomnieć o wyrzuceniu tych przepisów wogóle. Jeszcze raz
> powtórzę. Możemy spokojnie sie spodziewać, że w kwestiach
> bezpieczeństwa będziemy się zbliżąć nieubłaganie do standardów
> prawnych obowiązujących np. w Anglii. I tak jak tam nie da się działać
> metodą harcerską nie będąc organizacja skautową, tak u nas tez wkrótce
> się nie da. Z tą jednak różnicą, że nie będzie u nas wyjątku dla
> harcerzy. Szkoda, że tego nie widzicie. Ale pewnie wtedy się ktoś
> obudzi z ręką w nocniku i będzie próbował cos klecić na szybko. Tyle,
> że za chwilę nie bedzie po co i dla kogo.

> [...]
Grzegorz niedawno wypisał listę najważniejszych problemów
biurokratycznych, które utrudniają mu pracę, 5  z nich wynika z
wewnętrznych przepisów ZHP, jeden przeszkadza nie tylko nam, ale także
wielu innym organizacjom i prywatnym ludziom.

Czy ustawa jest potrzebna, żeby chronić harcerzy przed władzami ZHP?

Marcin Wojtczak