[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Damian Grzegorczyk s.slonko w interia.pl
Czw, 12 Lut 2009, 09:25:26 CET

Marcin napisał:
> Ciarki mi po plecach przechodzą, jak czytam takie rzeczy.
> Mamy wychowywać obywateli zaczynając od tego, że czynimy dla nich
> specjalne wyjątki w prawie?
> Albo u7czyć, że na razie jako harcerz możesz coś robić, ale jak będziesz
> dorosły, to nie będziesz mógł?

?...?

Harcerstwa ma stworzyć pewne określone warunki (konkretne wg metody
harcerskiej, ale kto o tym wie?) aby właśnie wychować młodego człowieka na
dobrego obywatela. Z czasem gdy jako doświadczony wyga harcerski
(ćwik-samartanka) wkracza na szlak wędrowniczy, próbuje swoje
doświadczenia, wiedzę, umiejętności wykorzystać na szerszym polu wychodząc
w świat i szukając pola służby (albo już je mając). Jak to mówi Oskar
"pokazać, że jest się harcerzem nawet po ściągnięciu munduru, zorganizować
to samo co wcześniej w mundurze, ale dla rodziny, szkoły, miasta, gminy,
powiatu, dla firmy, dla konkretnej grupy ludzi w społeczeństwie). I o to
chodzi...

Właśnie nie wiem dlaczego opozycja-grupka ludzi związana z Rafałem K. i
blogiem zhp24 tak właśnie to odczuwa i interpretuje... To mnie właśnie
wtedy ciarki przechodzą. Nie, że nie zgadzacie się. Nie, że ciągle jakoś
chaotycznie szukacie dziury w całym. Tylko, że własnie tak to pojmujecie.

Boję się, że boli Was ten fragment z Pobudki: "Co ważne, wszystkie te
ustawy zakładają wyjątkowość skautingu w systemie organizacji
pozarządowych, czyli tzw. pożytku publicznego. Trzeba się zastanowić, czy
zrównanie organizacji harcerskich z tysiącem różnorodnych innych
organizacji pozarządowych ma sens, czy nie zasługujemy jednak również w
Polsce, na wyjątkowe traktowanie."

.. i tak naprawdę komuś tutaj zależy na innej organizacji, niż na naszej,
w której aktualnie jest. I do tego próbuje jeszcze wrzucić wszystko do
jednego worka. Cóż, albo rybki i akwarium. Bo "to" i "to" jest naprawdę
drodzy druhowie - czymś innym...

--
"słonek"
Damian Grzegorczyk