[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Czw, 12 Lut 2009, 11:17:08 CET

On Thu, 12 Feb 2009 11:01:43 +0100, Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> wrote:

> RR napisał:

> Więc nie pisz o podstawach prawnych,
> prokuraturze itd. Bo robią co chcą a KPK mają w... nosie.

Zdaje sie, ze ja reprezentuję zawodowo własnie owo "itd". I, choć chyba to daremny trud, zapewniam Cię, że podstawy prawne mają pewne znaczenie.

> I w zasadzie tu Masz odpowiedź. I nie trzeba będzie cytować konkretnego
> przepisu bo jako prawnik dobrze wiesz, że artykuły KK są dość pojemne. I
> tak jak napisałem, ja mam nadzieję, że się wybronię. A wiesz, mam spore
> doświadczenie z prokuraturą i sądem.

"artykuły KK" sa cholernie małopojemne. To taki elementarz wiedzy prawniczej, odróżnianie prawa karnego, od cywilnego. I choć Twój opis sprawy z prokuraturą jest raczej tabloidowy, to jednak trochę przeczy tezie o pojemności, bo gdyby były pojemne, to ten "pedofil" by się tam zmieścił, nie?

Mam również spore doświadczenie z prokuraturą i sądem. Nie wiem czy aż tak duże jak Twoje, ale bywam w sądzie nader często.  I nadal zachęcam Cię do wskazania drogi prawnej, które zaprowadzi drużynowego do wielokrotnych przesłuchań, o ktorych pisałeś wcześniej. Straszenie czarownicami, to już przeżytek, Sikor.

Ryszard