[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Czw, 12 Lut 2009, 11:01:43 CET

RR napisał:

> Sikor, czy mógłbyś wykazać, jaka kolej rzeczy, w obecnym stanie
> prawnym, powodowała będzie wielokrotne przesłuchania przed
> Prokuratorem, w razie zdarzenia na zbiórce zastepu, bez obecności
> osoby pełnoletniej, w której uczestniczyć będą osoby
> niepełnoletnie, za wiedzą i zgodą prawnych opiekunów?

odpowiem cytatem z forum :

...W Niemczech masz inne przepisy państwowe i Urząd d.s. Młodzieży.
Dodatkowo, w Niemczech masz jednak inna mentalność. Tam regułą jest zasada
łacińska, że "chcącemu nie dzieje się krzywda". Jeśli rodzic wyraził na
coś zgodę, to w przypadku wypadku prowadzący zajęcia jest chroniony. W
Polsce może nie w świetle przepisów, ale w praktyce jest często tak, że
jeśli rodzic wyrazi zgodę np. na samodzielne gotowanie przez 13-latka, a
dzieciak się poparzy, to rodzic może mieć sprawę o zaniedbanie opieki i
próbę ograniczania praw rodzicielskich. Poza tym, jeśli ja lub ty zrobimy
zajęcia z technik linowych nie mając do tego uprawnień dla osób dorosłych,
to nawet jeśli te osoby podpiszą, że wyrażają zgodę na prowadzenie zajęć
przez osoby nieuprawnione, w razie wypadku mamy prokuratora na karku za
pracę bez uprawnień.
Po prostu, nasze państwo (czytaj:urzędnicy) traktuje obywatela jak
niedorozwinięte dziecko, za które ktoś stale musi myśleć.
Tego nie masz w Niemczech. Tam obywatela traktuje się jak podmiot, a nie
jak przedmiot. ...

I w zasadzie tu Masz odpowiedź. I nie trzeba będzie cytować konkretnego
przepisu bo jako prawnik dobrze wiesz, że artykuły KK są dość pojemne. I
tak jak napisałem, ja mam nadzieję, że się wybronię. A wiesz, mam spore
doświadczenie z prokuraturą i sądem. I jest zdecydowanie negatywne. Za
przykład może posłużyć fakt... Zgłosiłem do prokuratury iż jeden z
instruktorów jest pedofilem, podałem świadków, opisy zdarzeń... I co ? Ano
przesuchiwano mnie w prokuraturze chyba z 8 razy, dzieci też, Wszyscy
wyszliśmy z tego z traumą, wszyscy oprócz pedofila. Bo on zwinął kasę
pochodząca z akcji zarobkowej prowadzonej w markecie przez miesiąc i
zwiał. Teraz pewnie Pan Podharcmistrz buja się gdzieś po świecie i
molestuje kolejne dzieci. Więc nie pisz o podstawach prawnych,
prokuraturze itd. Bo robią co chcą a KPK mają w... nosie. I Ziobro będąc
ministrem im rady nie dał to ja tym bardziej mogę im skoczyć...
Dlatego potrzebujemy ustawy regulującej pewne sprawy wprost. Tak by sobie
jeden z drugim nie interpretowali według swojego "widzimisię"

sikor