[Czuwaj] Re: ustawa o harcerstwie

Sławomir Waś slawek w wasie.pl
Czw, 12 Lut 2009, 19:34:18 CET

From: "Michal Gorecki" <g00rek64 w gmail.com>

<ryszardrutkowski w tlen.pl> napisał:

> Ciągle wierzę w to, że Sądy w tym kraju działają w granicach prawa.
> Czesław
> - jakiś przepis?

To ja teraz będe adwokatem diabłoa (sorry Czesław :D ) i przypomnę
akcję z Arielem - czy to nie było tak, że problemem było właśnie to,
że drużynowego przy tym nie było? Tak  ciekawości... Sławku? Ty jesteś
bliższy tematu.

To nie była kwestia czy druzynowy tam był, czy nie. Kwestią była
odpowiedzialność ZHP za czyn naszego członka. ZHP udowadniało, że postapił
on wbrew zasadom biegu terenowego niepotrzebnie włażąc na drzewo i stało na
stanowisku (niedelikatnie pisząc), że ten wypadek to jego wina a nie ZHP.
Bieg nie wymagał chodzenia po drzewach tylko po ziemi.
Ale sąd uznał odpowiedzialność ZHP i nakazał zapłacić odszkodowanie. Wtedy
ZHP miało OC wykupione tylko do 50.000 zł na 1 wypadek!!!!!!!!!!!!
Następnie ZHP nie zapłacił i na konta różnych jednostek wszedł komornik.
Dziś mimo tego, że sądy wreszcie uznają racje ZHP nie mozna skutecznie
odzyskać zagrabionych przez komornika środków.
SW