RE: [Czuwaj] Gospodarka finansowa drużyny/szczepu

TOGRO.pl togro w togro.pl
Pią, 13 Lut 2009, 08:47:51 CET

Instrukcja finansowa druzyny (Uchwala Głównej Kwatery ZHP nr 181/2005 z dnia
9 czerwca 2005 r) mowi, ze na koniec roku kalendarzowego cala dokumentacje
finansowa (sprawozdanie, książkę finansowa, dokumenty źródłowe i
niewykorzystane KP) należy oddac do hufca. Komendant Hufca wraz ze
skarbnikiem podejmuja decyzje w jakim terminie to się ma odbyc. I potem to
do obowiązków hufca należy przechowywanie tych dokumentow. O ile dobrze
kojarze, to przez nastepne 5 lat. Jak w każdej firmie.

Dokładnie w Instrukcji brzmi to tak:

"II. ROZLICZANIE DZIAŁALNOŚCI FINANSOWEJ
1. Sprawozdanie finansowe należy sporządzić na koniec okresu
sprawozdawczego. Okresem sprawozdawczym jest rok kalendarzowy.
2. Sprawozdanie finansowe drużyny zawiera (zał. nr 2) rzeczywiste wpływy i
poniesione wydatki w okresie sprawozdawczym. Suma ogólna wydatków nie może
być wyższa niż suma wpływów. (saldo nie może być ujemne, niewykorzystane
środki przechodzą na następny okres)
3. Sprawozdanie finansowe zatwierdza rada drużyny. Jeden egzemplarz
sprawozdania wraz z książką finansową i dowodami źródłowymi składany jest w
komendzie hufca w terminie określonym przez komendę hufca."

Pozdrawiam
Tomasz Grodzki, TOGRO - Komputery Sieci Internet
Józefów k.Otwocka 05-420, ul. 3 Maja 63 C
tel./faks: +48 22 789-63-54 (9:00 - 18:00), tel. kom.: +48 602-262-488 (8:00
- 22:00)
GaduGadu: 1469337