[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Pią, 13 Lut 2009, 09:01:30 CET

On Fri, 13 Feb 2009 06:34:49 +0100, Janusz Sikorski <jsikorski w wp.pl> wrote:

> Prosiłeś o przykładowy przepis to go masz. I proszę nie pisz
> statystycznie bo mi wystarczy jeden, bo to żywy cżłowiek jest. Wystarczy
> mi również możliwość, bo zawsze jest ten pierwszy raz.
> Proszę zwróć uwagę na to słowo komentarza (bo nie jest to komentarz mój
> tylko prawnika - karnisty):
>
> Pozostawienie kogoś bez opieki to już jest spowodowanie narażenia z tego
> przepisu. Jeżeli będziemy mieli do czynienia z sytuacją, w której ktoś
> pozostawił kogoś bez opieki, wówczas takie zachowanie należy kwalifikować
> po myśli art. 160 kk.

Sikor, to nie jest prawdziwa teza. To nie jest miejsce na takie dyskusje, ale nie wierzę, że jakikolwiek karnista tak powiedział. Każdy może się mylić, ale to byłby błąd na poziomie 2+2=5. To nie jest kwestia interpretacji, bo nie ma takich interpretacji. Nie wierzę, ze cytujesz kogoś kto się tym zajmuje. Jeżeli natomiast naprawdę jakikolwiek prawnik tak myśli - skontaktuj go ze mną, chętnie z nim porozmawiam.

Oczywiście mogę podesłać ileś wklejek z komentarzy, orzeczeń itp. ale to jest zbędne, to teza, którą cytujesz, jest contra treści przepisu. Nie sprzeczam się na liście o program, zagranicę, pedagogikę. Ale akurat karnym się zajmuje, jestem sędzią w wydziale karnym, orzekam w sprawach o 160 kk m.in. na co dzień. Po prostu mi uwierz.

Ryszard