[Czuwaj] Re: Ustawa o harcerstwie

Janusz Sikorski jsikorski w wp.pl
Pią, 13 Lut 2009, 06:34:49 CET

Dnia 13-02-2009 o 06:12:06 RR napisał(a):

> I tak już na zakończenie. Sikor - skoro sobie "wyobrażasz", możesz
> podać choć jeden przykład (oprócz tego mojego) z historii ZHP,
> najlepiej najnowszej, w którym kogoś pociągnięto do
> odpowiedzialności karnej z takiego tytułu? Najlepiej podaj tak koło
> 50, bo to będzie z 1% wypadków na zbiórkach w ciągu 10 lat.

Prosiłeś o przykładowy przepis to go masz. I proszę nie pisz statystycznie
bo mi wystarczy jeden, bo to żywy cżłowiek jest. Wystarczy mi również
możliwość, bo zawsze jest ten pierwszy raz.
Proszę zwróć uwagę na to słowo komentarza (bo nie jest to komentarz mój
tylko prawnika - karnisty):

Pozostawienie kogoś bez opieki to już jest spowodowanie narażenia z tego
przepisu. Jeżeli będziemy mieli do czynienia z sytuacją, w której ktoś
pozostawił kogoś bez opieki, wówczas takie zachowanie należy kwalifikować
po myśli art. 160 kk.

I skoro różni prawnicy różnie to interpretują to stanowi to już zagrożenie
dla naszych drużynowych pracujących metodą harcerską, czyli z punktu
widzenia nie harcerzy pozostawiający wiele dzieci bez opieki. A to że
dotychczasowa praktyka jest inna ? Praktyka zawsze się może zmienić. Jak
każda interpretacja.

sikor