Re: Re: [Czuwaj] Krzyż harcerski

steppenwolf44 w op.pl steppenwolf44 w op.pl
Wto, 24 Lut 2009, 22:19:33 CET

"Jarek Błoniarz" <jbloniarz w zhr.pl> napisał(a):
 > Kochani,
 > Nigdy nie staralismy się udowadniac nikomu "braku praw ZHP do krzyża".
 > Prosimy tylko Urząd o to by, skoro krzyż jest uzywany przez wiele podmiotów,
 > zastrzezenie go jako znak towarowy przez jeden z nich uznac za nieprawne.

To że jakiś symbol ( w tym przypadku krzyż harcerski) jest UŻYWANY przez wiele podmiotów nie oznacza, że wszystkie podmioty mają do niego równe prawa. O ile wiem, ZHR, mimo że używa krzyża harcerskiego, nie był jego twórcą. I nie zmienią tego deklaracje o "kontynuowaniu tradycji..." itp. Natomiast dzisiejszy ZHP jest (niezależnie od opinii na ten temat członków innych organizacji) kontynuatorem organizacji, na zamówienie której krzyż powstał i która od początku miała do niego prawa.

 > Bo pownniśmy o tym decydowac wspólnie, w gronie organizacji harcerskich.
 > Takie było stanowisko ZHR od początku tej nieszczęsnej sprawy.

Macie prawo do takiej opinii. A ja mam prawo się z tą opinią nie zgadzać. A nie zgadzam się z nią dlatego że - jak napisałem już powyżej - sam fakt użytkowania czegoś nie powoduje nabycia praw do tej rzeczy.

Michał