Czyny - nie słowa BYŁO: Re: [Czuwaj] Krzyż harcerski

Śro, 25 Lut 2009, 23:50:44 CET

Dnia 25-02-2009 o 23:13:39 Przemysław Marchlewicz <przemyslaw.marchlewicz w zhp.pl> napisał(a):

> Bardzo ciekawa dyskusja i pouczająca....
> Nie, nie chcę komentować jej wydźwięku- po prostu szanuję ZHR i ZHP.
> Wskażę
> jednak na kilka szkodliwych spraw z dyskusji wynikających:
> 1. GK ZHP (o ile wiem) nie upoważniła nikogo do upubliczniania
> korespondencji z ZHR. Bronię się przed ocenami ale to jest nadużycie
> zaufania, ponieważ:
> 2. organizacje umówiły się, że nie będą upubliczniać tego sporu. Na tej
> liście właśnie udaje się to zrobić. Dalej będzie Pobudka, NSA a potem to
> już
> [...]

Przemku, upubliczniony przez Kowlaka sprzeciw, CZTEROLETNI, nie był korespondencją ZHR z ZHP, a pismem procesowym do Urzędu Patentowego. Jawnym pismem w jawnym postępowaniu. Sprzeciw upubliczniony został po rozprawie przed Urzedem Patentowym, także jawnej, gdzie został omówiony (niemal odczytany) przez rzecznika patentowego ZHR. Na sali była widownia. Co się stało konkretnie, że oburzenie powoduje publikacja tego pisma? Jaka przeszkoda stoi przeciw temu, zeby to postępowanie, jakże interesujące dla nas  -instruktorów było jawne? No i jeszcze jedno - ten sprzeciw był pokazywany chociażby na posiedzeniu Rady Naczelnej ZHP. Nie był zastrzegany.

No i nie jest to w imię braterstwa oczywiscie. Bo argumentacja ZHR w tym piśmie nie była w imię braterstwa. I warto, by instruktorzy tego Związku o tym wiedzieli. I co to za zestawienie - "Pobudka, NSA i 1 strona GW"? NSA - to pewnie się zdarzy, cokolwiek postanowi UP. Ale to nie jest publikacja, tylko kolejny etap postępowania. Pobudka - no i bardzo dobrze. I jeszcze Czwaj powinien pisać. Boto jest dla nas ważne. I nie ma co uciekać przed waznymi tematami. I już nie jest czas, na oglądanie się na to, ze w mediach powiedzą - "harcerze sie kłócą".

Ryszard