RE: [Czuwaj] Powódź - czy centralnie coś robimy?

Jędrula jkuny w interia.pl
Śro, 1 Lip 2009, 22:30:15 CEST

Ja myślę, że pomoc w ramach państwowego sztabu antykryzysowego w którym
jesteśmy jako ZHP od 1997 po powodzi to jedno. BO pomoc rządowa poszła.
Jeśli będziemy gdzieś pomocni to pomożemy. Kiedyś w tym sztabie
uczestniczyłem i w szoku byłem jak szybko się sprawy załatwiało we
współpracy z innymi NGO'sami.

Jednak w tej chwili, myślę, że powinniśmy pomyśleć także nad wsparciem jeśli
jest takie potrzebne harcerzy z zalanych terenów. Mówili coś o Mielcu w TV,
czy innych miejscowościach.
Taka wzajemna pomoc na pewno będzie bardziej cenna i konkretna.

Jędrzej

PS. Oczywiście powodzie i inne klęski powodziowe powinny się wydarzać
pon-wtorek, żebyśmy mogli w środę - czwartek podjąć decyzję i wysłać do
chorągwi i hufców, a w piątek na zbiórka nasi harcerze mogli już działać.
_____________
Witam,

Jedrzej napisal:

> No to super, cieszę się z tego.
> Tylko powiedzcie im, że my zaczęliśmy akcję letnią i kontakt z
> większością
> jednostek może być utrudniony. Co oznacza, że akcja nie osiągnie
> sukcesu i odpowiednich efektów.
doskonale rozumiem Twoja uwage.

zart:
Tez się zgadzam, ze powodz powinna być zdecydowanie
zaplanowana, a harcerze ZHP powinni być o zamiarze
wystapienia powodzi poinformowani z odpowiednim
wyprzedzeniem. Dodatkowo powinna jeśli już to mieć
miejsce nie wtedy kiedy jestesmy na obozach.
Na pewno to wszystkim powiemy...
/zart

mysle, ze fakt ze czynniki rzadowe odwoluja się
do harcerzy nie przyszly bez powodu - w 1997
umielismy się zorganizowac praktycznie
od pierwszych chwil powodzi. Dzisiaj na pewno
organizacja jest mniejsza i na pewno mniej sprawna,
ale mam nadzieje ze tradycyjnie uda nam się
tez zorganizowac.
Bo przeciez nie mamy zadnego wplywu na to
kiedy to się stalo.

pozdrawiam
Rafal