[Czuwaj] posredniosc w wyborach

kowlak kowlak w gmail.com
Pon, 1 Cze 2009, 13:35:26 CEST

Ryszard Rutkowski pisze:

> Widocznie są jakieś powody... G00, na miły Bóg...

Wczoraj rozmawialiśmy o tym z RR ponad godzinę. G00 nie ma szans, nie
przekonasz go. Wg mnie wynika to po prostu z zupełnie innej filozofii
jaką się kierujemy (każde z nas). I tak ja np. uważam, że nie można
zapomnieć o realnej sytuacji dzisiejszego ZHP. Ryszard uważa, że nie
tylko można ale i trzeba zapomnieć.

I tu mamy problem z tą "wizją" organizacji, której nie było na początku
prac nad statutem. Dlaczego? Bo gdyby rozpoczęcie prac poprzedziła
analiza obecnej sytuacji (problemów, szans, zagrożeń czy ograniczeń - to
może być SWOT ale niekoniecznie) to wizja organizacji zawierała by
pierwiastek wynikający z dzisiejszej sytuacji (np. druha Kowalczyka
zwołującego zjazd w czerwcu żeby tylko nie zdążył się przygotować inny
kandydat, dh. Woźniaka wydającego instrukcje o tajemnicy służbowej w
ZHP, która utajnia spotkania instruktorskie czy mojej własnej komendy
opracowującej szalone wymagania wobec księgowości letnich obozów).

Bo nie można budować dokumentu dla jakiegoś bytu idealnego skoro
jesteśmy tu i teraz - może to i zgodne z jakąś filozofią tworzenia prawa
ale niezgodne z dzisiejszymi potrzebami stojącego nad grobem Związku
Harcerstwa Polskiego.

Kowlak

--
Kowlak