[Czuwaj] Pobudka Nr 22, a statut ZHP

Tomasz Chabinka tchabinka w dhwatra.com
Śro, 17 Cze 2009, 15:39:27 CEST

phm. Zbigniew Paweł Skupiński HR | 109 MDSH pisze:

> A czy w obecnym systemie stopni instruktorskich nie o to chodzi w
> przewodniku? Czytając wymagania na przewodnika, oraz zasady jego
> zdobywania dokładnie tak to powinno wyglądać - kilkumiesięczna próba
> sprawdzająca praktyczne umiejętności wychowawcze i organizacyjne w
> trakcie której musisz ukończyć kurs drużynowych.
>
> Skupa

Czytając wymagania na przewodnika to wydaje mi się, że w przeciętnej
drużynie harcerskiej drużynowy może zrealizować ją podejmując naprawdę
minimalny wysiłek, praktycznie wymagania ograniczają się do tego, co
robi na co dzień. Problemem jest chyba sposób myślenia drużynowych, czy
też może KSI o stopniach instruktorskich. Np. znajoma drużynowa, na
argument, że powinna zrobić stopień instruktorski, bo to nie jest żaden
problem, a niesie oczywiste korzyści dla pracy wychowawczej powiedziała
mi, że zanim rozpocznie realizację próby "musi poczuć, że chce być
przewodnikiem", czy jakoś tak.

Tomasz Chabinka

"Ukochanie i odczucie idei bardziej ją wcieli w życie niż
najokrutniejsze regulaminy." Andrzej Małkowski